Imago
Op verschillende manieren is ons werk zichtbaar gemaakt. Vooral tijdens de verkiezingsperiode hebben veel media over het belang van ons waterschap bericht. Ook landelijke media kwamen langs om ons verhaal op te halen. Daarnaast is onze zichtbaarheid vergroot door onze projecten. Onder meer de versterking van de Lauwersmeerdijk was een goede aanleiding om te laten zien hoe we aan een veilig Fryslân werken. Ook kleinere projecten werden benut om onze boodschappen rond ‘veilig, voldoende en schoon’ te vertellen. We hebben na de verkiezingen een intensieve bijdrage geleverd aan de ondersteuning van de huidige en nieuwe bestuurders. Ook het werven van een nieuwe dijkgraaf en het afscheid van de dijkgraaf waren goede manieren om onze organisatie te positioneren. Daarnaast hebben we meer focus aangebracht rond social media. Deze kanalen worden steeds belangrijker om ons verhaal te vertellen. Tenslotte zagen we het aantal persvragen toenemen, onder meer rond onderwerpen zoals de waterschapsbelasting, calamiteit bij metaalhandel De Horne en de droogte.
Interactie en participatie
Het realiseren van onze opgaven kunnen we niet alleen. Daarom spreken we in diverse gebiedsprocessen/participatietrajecten met de belanghebbenden over de manier van samenwerking en de mogelijke maatregelen. We gebruiken daarbij de gebiedskennis van onze streekpartners.
Door zo samen te werken versterken we het draagvlak voor de maatregelen die we nemen én het wederzijds begrip voor elkaars belangen. Samen met de streek leveren we maatwerk en dat wordt gewaardeerd. Wel moet rekening gehouden worden met een lange doorlooptijd en een relatief hoge onvoorspelbaarheid.